Ciasto z rabarbarem i orzechami na miodzie

Mając dostęp do rabarbaru, prosto z pola i naturalnego miodu postanowiłam zrobić ciasto. Przepis znalazłam w jakiejś gazecie, więc niestety nie jest mojego autorstwa. Ciasto to połączenie dziwnych smaków ze sobą.




SKŁADNIKI: 

* —Ciasto 

- 40 dag mąki krupczanki
- łyżeczka proszku do pieczenia 
- 1 i 1/2 łyżeczki sody 
- przyprawa do piernika 
- 4 jajka 
- 3/4 szklanki cukru
- 3 łyżki miodu 
- 15 dag masła
- szklanka mleka 
- czubata łyżka kakao
- 4-5 łodyk rabarbaru

 * —Wierzch 

- szklanka orzechów włoskich
 - 10 dag masła 
- 3 łyżki miodu 
- 6 łyżek cukru 

PRZYGOTOWANIE: 
*— Na początku umyłam rabarbar i pozbyłam się liści. Łodygę pokroiłam w małe kawałki i oprószyłam makom.
* —Oddzieliłam białka od żółtek. Białka na chwilę odstawiłam, zajęłam się żółtakami utarłam je z cukrem. Później dodawałam kolejno: mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, sodę,przyprawę do piernika, mleko, miód i kakao. Cały czas miksowałam, aż wszystkie składniki nie stworzyły jednolitej masy. 
* Potem wzięłam drugą miskę i ubiłam w niej pozostawione wcześniej białka na sztywną pianę. Ubijałam ze szczyptą soli.
*— Pianę dodałam do masy i wymieszałam. 
* — Rozlałam na blaszkę i posypałam równomiernie oprószonym rabarbarem. 
* Ciasto włożyłam do piekarnika na ok. 50 minut. Piekarnik był nagrzany do 175 stopni. Co jakiś czas warto sprawdzać wykałaczką ( najlepiej od szaszłyków) czy ciasto jest już gotowe. Czyli patyczek po włożeniu w ciasto powinien być suchy. 
*— Górą ciasta zajęłam się dopiero po lekkim już przestudzeniu ciasta. 
*— Do rondelka włożyłam posiekane orzechy, masło, orzechy i miód. Całość mieszałam i gotowałam przez 5 minut na wolnym ogniu. 
* Kiedy wierzch był gotowy wylałam na ciasto i później wstawiłam do lodówki.


Tyle ciasta zostało po wizycie gości  ^.^ 



Udostępnij ten post

1 komentarz :

  1. Hmm.. ciekawy przepis i wcale nie taki trudny do wykonania jak by się zdawało, aż nabrałam ochoty na ciasto :)

    OdpowiedzUsuń